Корисні поради при виборі подарунка

ДАРУЙТЕ ПОДАРУНКИ ПРАВИЛЬНО!

При даруванні велика увага приділяється відносинам між одержувачем і дарувальником, ступеня їх близькості, співвідношенню їх службового і суспільного становища. Діловий етикет має ієрархічний характер і строго враховує службову вертикаль.
Не прийнято, щоб співробітники робили свого керівника індивідуальні подарунки. Вони можуть піднести колективний подарунок до свята. Однак якщо в колективі існує традиція дарувати подарунки всім чоловікам до 23 лютого або 9 Травня, а жінкам до 8 Березня, то керівники - жінка або чоловік - не повинні бути обділені увагою. Секретар керівника може взяти участь в колективному подарунок або, якщо вони давно працюють разом, вручити скромний сувенір від себе особисто. У США, до речі, відзначається «тиждень секретарів», коли начальники дарують секретарям квіти.
Правила ділового спілкування базуються на принципах і нормах ділової та корпоративної етики. Подарунки, які партнери роблять один одному до новорічних свят, Різдва, 23 лютого і 8 Березня, можуть варіюватися: від сувенірних кишенькових календариків, вимпелів з емблемою фірми, пляшки хорошого вина до дуже цінних презентів. Пам'ятайте, що не слід від свята до свята дарувати одні і ті ж подарунки. Виняток становлять спиртні напої, квіти і цукерки - вони доречні завжди.

Вибираючи подарунок, потрібно думати про те, кому він призначений. Дізнайтеся про смаки та інтереси людини, розпитайте заздалегідь його друзів, товаришів по службі, членів сім'ї. Чи не орієнтуйтеся тільки на свій смак. Тонке зауваження про це є у Андре Моруа: «Чоловіки здебільшого схильні вважати, що жінці принесе задоволення те, що подобається їм самим. Що може бути помилковим такого уявлення! ... Подарунки потрібно вибирати для того, кому вони призначаються, а не для того, хто їх підносить ».


Спеціальний подарунковий фонд, який постійно поповнюється, створюють багато солідні фірми. Вважається хорошим тоном, якщо організація має сувеніри з фірмовою емблемою. Це можуть бути ручки, органайзери, календарі тощо


Мета подарунка в діловому житті - надати увагу, створити атмосферу доброзичливості, подякувати за плідну співпрацю і т.д. При цьому цінність подарунка вимірюється не стільки його вартістю, скільки щирістю, безкорисливістю і повагою.

У будь-яких випадках можна дарувати квіти, як подарунок або на додаток до нього. Причому, не тільки жінкам, а й чоловікам. Квіти дарують діловим партнерам в знак вітання, з приводу знаменної події або в якості подяки за участь в тому чи іншому заході, спільну поїздку. В офіційній обстановці краще дарувати квіти одного виду. У минулому мову квітів був етикетних знаком. У наш час це знання для більшості втрачено. Ми вибираємо квіти, керуючись власним почуттям прекрасного. Проте і сьогодні в різних країнах використовується своя символіка при складанні букетів. Наприклад, в Угорщині, Франції, Італії, Іспанії білі хризантеми - квіти скорботи. У Німеччині червоні троянди - свідчення любові і пристрасті ...

Коментарі

Популярні публікації